Nu vreti un software CRM, nu? Vreti de fapt sa vindeti mai mult!

ASA ESTE!!! Oamenii nu vor o bormasina. Nici macar o gaura de 5 milimetri intr-un perete. Ei vor ceva mai mult: sa monteze un raft sau sa agate un tablou, lucruri care servesc unei nevoi sau unei emotii.

Asa stau lucrurile si cu CRM-ul. Toate companiile vor sa vanda mai mult; dar au nevoie sa faca asta cat mai profitabil cu putinta si sa poata sustine asta cat mai mult timp.

Fact #1: Este bine sa cadem de acord ca un software CRM nu determina automat cresterea si profitabilitatea companiei care il cumpara.

Fact #2: La fel de bine este sa luam in considerare faptul ca firmele se lupta cu nevoia de a identifica ce anume valorizeaza consumatorii si cum sa livreze acestora produse, ramanand in acelasi timp profitabile.

Cele doua aspecte de sus sunt o teorie cu care cei mai multi dintre noi ar fi deacord! Dar cum practica ne omoara, apare apoi acel „Asa am facut mereu. De ce sa schimbam lucrurile?”. Deja nu mai este atat de simplu, nu?

Intrebare#1: Poate ajuta un software CRM o companie sa isi identifice si sa isi dezvolte capacitatile si strategiile necesare sa livreze clientului valoarea de care acesta are cu adevarat nevoie? Poate un software CRM sa faca asta chiar daca o companie nici macar nu realizeaza aceasta nevoie a publicului sau?

Si intrebarile continua, tot vis a vis de un software CRM:

  • #2: Poate ajuta companiile sa identifice, analizeze si gestioneze soft-urile necesare unui management eficient al clientilor?
  • #3: Poate ajuta companiile sa invete de la consumator sau de la fiecare interactiune cu acesta cum sa se poarte in relatia cu acesta si sa imbunatateasca, pe ici pe colo, punctele slabe?
  • #4: Poate ajuta companiile sa identifice oportunitatile pentru inovatii care garanteaza o rata probabila crescuta de succes?
  • #5: Pot ajuta companiile sa selecteze, proiecteze si implementeze tool-urile (instrumentele) necesare activarii clientilor?

Ne repetam cind spunem ca marea majoritatea ar fi deacord, dar ne lovim iarasi de acel frustrant „asa am facut mereu”, care a devenit o cutuma (un mod).

Cum vor sprijini tehnologiile actuale de CRM companiile sa raspunda la aceste intrebari?

Concluzia#1: Vreti clientii in centrul afacerii voastre, dar nu sunteti chiar siguri ce inseamna asta, nu o puteti comunica si nici nu identificati mijloacele (tool-urile) necesare sa sprijiniti aceste actiuni.

  • #2: Stiti foarte bine ca exista valoare financiara in baza voastra de date cu clienti, dar nu sunteti foarte siguri cum sa o identificati.
  • #3: Vreti sa deveniti o companie mai agila, mentinand in acelasi timp vanzarile in timp ce reduceti costurile si optimizati fluxul.
  • #4: Vreti sa oferiti experiente exceptionale clientilor vostri, dar nu stiti exact ce capacitati sau comportamente sunt necesare
  • #5: Vreti sa intelegeti cum puteti extrage si combina cat mai multe date din digital, social media si traficul mobil, dar nu stiti exact de unde sa incepeti.

Companiile nu apreciaza foarte mult cate functionalitatile de software adauga in solutiile lor de business, dar apreciaza real abilitatea de a isi face treaba mai bine decat concurenta.

Intrebarea esentiala: Multe companii spun ca vor sa fie centrate mai mult pe client, dar, chiar daca vor identifica o cale spre transformare culturala si organizationala, de ce instrumente vor avea nevoie ca sa realizeze asta?

Raspunsul esential: CRM a la Carte!