CRM-ul este un instrument care ajuta vanzatorii sa faca asta! Factorul uman face ca relatia vanzator – client sa fie cu adevarat personala si sa aiba o componenta emotionala.
Odata cu implementarea unui CRM vanzatorul nu devine un slujbas al unei masini, ci un utilizator care aduce valoare adaugata companiei folosind tehnologia ca sa-si creasca eficienta. Factorul uman face ca relatia vanzator – client sa aiba si o componenta emotionala, Vanzatorul stie ca pentru fiecare din noi cea mai iubita persoana suntem noi insine. Si adauga tusa de personalizare care permite clientului sa se simta cel mai “client” din tara.
Nimeni nu doreste sa fie un numar, nu am auzit de nimeni sedus de frumusetea mesajelor automate, chiar daca folosesc numele mic in adresare.
Clientii doresc o comunicare personalizata, se asteapta ca vanzatorul sa stie ce ii intereseaza, sa stie ce istoric de colaborare are, ce discount-uri a primit, ce discutii a purtat.
Multi am trecut in lista neagra numere de telefon ale unor companii din partea carora eram sunati in mod repetat pentru acelasi lucru. Aceste firme arunca soldatii in lupta, se asteapta sa se intoarca invingatori, dar nu le dau munitie.
A le da un instrument software pentru managementul clientilor si activitatii inseamna a arata respect fata de client.
Pentru ca un CRM integrat :
- reduce pana la disparitie timpul vanzatorilor cheltuit cu procesele de raportare oferind paradoxal in acelasi timp managementului o gama completa de rapoarte de vanzari si de activitate.
- ofera masurarea eficientei oricarui tip de actiune care poate creste vanzarile. Campaniile de marketing, mix-uri noi de produse, tehnici diferite de vanzare, etc. toate pot fi toate masurate si evaluate
- ajuta vanzatorii sa devina si mai eficienti prin prioritizarea actiunilor de vanzare ce trebuie intreprinse
- ofera gestionarea unitara a tuturor clientilor facand agendele personale ale vanzatorilor inutile.
O viziune de 360 de grade (completa) a relatiei cu clientul poate deveni o realitate care va ajuta vanzatorul sa isi automatizeze si sa isi personalizeze relatia cu clientii pentru a deveni mai efficient si a-si creste vanzarile.
Ca sa vinzi in secolul 21 iti trebuie instrumente de secol 21!