Stii care sunt zonele in care sunt cei mai multi dintre clientii tai?
Stii unde sa iti extinzi activitatea sau ce produse sa oferi in functie de zona geografica?
Stii cat de importante sunt analizele de geomarketing pentru vanzarile unei companii?
Piata, pentru companiile la inceput de drum, dar si pentru cele mai experimentate, are in continuare multe necunoscute. Dinamica rapida si insuficienta cunoastere a clientilor este un minus cu care se confrunta atat IMM-urile cat si companiile mari.
Aici intervine geomarketingul, Sfantul Graal al comertului. El insumeaza un set de date, procese si instrumente care permit, prin utilizarea de informatii geografice, analiza și definirea pietei si toate procesele ce deriva de aici: lansari, extinderi, dezvoltare.
Geormarketing – o solutie croita la 4 ace
Avand analizele geografice la indemana, se pot lua decizii privind zonele de extindere a pietei, retrageri de produse din stocuri locale, angajari de personal sau campanii promotionale. Geormarketingul asigura o sursa de analize pentru cresterea/extinderea unui business deja existent sau lansarea unuia nou.
Avantaje ale unei abordari Geomarketing
Vesnicele intrebari ale comertului: “Unde si de ce tip sunt clientii mei?”, „Ce fel de produse/servicii secaute in diverse regiuni?”, „Care sunt zonele cu cele mai profitabile oportunitati de vanzare?”, „Unde am pierdut cele mai multe vanzari si unde le-am castigat?” au astfel un raspuns la indemana.
Chiar daca la prima vedere pare un instrument de fite, de fapt este unul care va deveni in scurt timp o sursa uzuala de informatii, la fel cum sunt astazi retelele de socializare. Geomarketingul creste productivitatea, nu numai in analiza datelor/rezultatelor cat si luarea deciziilor privind resursele cu care abordam anumite oportunitati, ofera o perspectiva cuprinzatoare asupra unei baze mari de informatii (atat clienti, cat si concurenta), despre pietele locale, nationale si internationale, identifica oportunitati noi ce altfel ar putea trece neobservate.
Pe scurt, ofera un modalitate vizuala foarte puternica de analiza a pietei si pune informatiile intr-o perspectiva diferita care completeaza analizele clasice de business.
Ce date se folosesc?
Unul dintre avantajele geomarketingului este abilitatea de a se folosi informatiile deja stocate in baza de contacte a companiei, informatii care pot fi completate cu date externe, generate de terte parti Ele pot descrie variabilele socio-economice, accesibilitatea, locatia concurentei, limitele administrative etc..
CRM si Geormarketing
Un CRM modern trebuie obligatoriu sa contina o componenta de geomarketing prin care sa se puna in valoare informatiile stocate in baza de contacte gestionata. Principiul pe care functioneaza se numeste geolocare, acesta transformand adresele in longitutine si latitudine si pozitionandu-le in acest fel pe harta.
In plus, georeferentierea de date CRM formează bazele de cautare de proximitate și bine cunoscutele harti Heatmap. Ca utilizator, poti astfel avea acces la date diverse, folosind propriile criterii de filtrare vizuala: cifra de afaceri, apeluri telefonice, oportunitati pentru clientii dumneavoastra. Sunt harti usor de citit si intuitive.
Este doar un exemplu privind modul in care geomarketingul duce la cresterea productivitatii. Pentru mai multe infomatii va invitam sa urmariti filmul de mai jos.