Ce este marketingul multi-canal?
Marketingul multichannel sau, in traducerea sa, marketingul multi-canal, se refera la practica de a interactiona cu clientii prin mai multe metode: prin canalele clasice cum sunt retelele de retail, cataloage de comanda, direct prin posta sau prin canale digitale gen e-mail, mobil si site-uri de tip e-commerce. Scopul este de a le furniza informatii care sa le influenteze perceptia asupra produsului sau serviciului promovat si sa-i determine in final sa cumpere.
Importanta marketingului multi-canal
Intr-o lume in care publicitatea a devenit de-a dreptul agresiva si intruziva, aceasta practica de promovare este importanta prin simplul fapt ca ofertantul interactioneaza cu potentialii sai clienti si le atrage atentia prin prezenta in medii cat mai diverse.
Un motiv in plus pentru promovarea prin canale multiple este si faptul ca acei clienti prezenti in mai multe medii sunt diferiti de cei care se informeaza printr-un singur canal. Clientii descoperiti prin targetarea multi-canal castiga mai multi bani si, prin urmare, cumpara mai mult. Exista studii care arata ca frecventa de cumparare in cazul clientilor targetati pe mai multe canale este cu 12% mai mare si acestia cheltuie cu 32% mai mult.
Clientii cu care comunici pe mai multe canale de comunicare sunt mai putin reactivi la pret, cheltuie mai mult si sunt mai usor de atins prin canalele de marketing digitale, care sunt mai ieftine decat cele clasice.
La momentul actual, clientii si potentialii clienti au mai mult control asupra procesului de cumparare, prin multitudinea de surse de informare pe care o au la dispozitie. In acest context, pentru ca un furnzior sa conteze, el trebuie sa fie prezent in mediile de unde potentialii lui clienti culeg informatii. Iar o prezenta de calitate in aceste medii presupune un efort de construire a mesajelor, de planificare a campaniei, de executie a ei, dar si accesul la infrastructura care face posibile campaniile in mediul digital. Cu cat toate acestea se fac asta mai simplu, mai bine si mai ieftin, cu atat mai mult creste competitivitatea si vizibilitatea ofertantului, in detrimentul competitiei.
Trei pasi pentru realizarea campaniilor multi-canal
Ce trebuie facut pentru o promovare multi-canal eficienta? E simplu, sunt doar trei pasi:
1. Crearea si mentinerea unei abordari unitare si de calitate a clientilor pe toate canalele
2. Identificarea unei platforme multimarketing
3. Planificarea si executia unor campanii calitate pentru clienti pe toate canalele alese
Cum va putem ajuta sa derulati campanii de marketing multi-canal?
Multe companii nu folosesc aceasta abordare de teama costurilor necesare pentru investitia in infrastructura necesara si in capacitatea de a gestiona baze mari de date.
Acum exista furnizori care ofera aceste servicii in regim de inchiriere, servicii pentru care se plateste atat cat se foloseste. Fie ca doriti sa derulati campanii de telemarketing, de SMS, de e-mail, infrastructura este unica si este gazduita intr-un data center performant, de unde o folositi atunci cand aveti nevoie.
In plus fata de accesul la infrastructura necesara va oferim si alte servicii:
1. Importarea bazei de date si administrarea ei in crearea unor campanii multichannel de succes
2. Segmentarea bazei de clienti dupa diverse criterii, crearea pasilor de campanie si executarea campaniei
3. Optimizarea mixului de canale, planificarea derularii si analiza eficientei fiecarui canal
4. Accesul la rapoarte pe baza carora puteti lua decizii informate privind actiunile viitoare
Beneficii?
Promovarea prin canale personalizate si cu mesaje de calitate poate inclina decizia de cumparare in favoarea unui ofertant si il ajuta sa se diferentieze de concurenta. Pe linga un continut de calitate, consistenta si cadenta mesajelor sunt la fel de importante. Cu ajutorul unei platforme de marketing multichannel veti putea:
1. Sa derulati campaniile pe o infrastructura perfomanta, rapid si cind veti avea nevoie.
2. Sa aveti costuri mult mai mici fata de utilizarea unei platforme proprii, unde implementarea presupune costuri si riscuri mari, pe langa un timp mai indelungat.
3. Sa platiti doar ce consumati.
Pentru o interactiune digitala cu clientii si pentru o frecventa a mesajului care va asigura o conversie mai mare va oferim servicii de infrastructura si management de campanii de telemarketing, e-mail si sms. Doriti sa aflati mai multe despre asta? Suna-ne la 0371501812 sau scrie-ne office@meliorcras.ro si un consultant de specialitate va raspunde la orice intrebare pe acest subiect.